Психологічні критерії
готовності дитини до
навчання в школі.
Дитячі роки-той
вік, який ми вважаємо
безтурботної радості, гри, казки,
-це джерело життєвого
ідеалу. Вступ дитини до
школи завершує її
дошкільне дитинство, змінює соціальну
ситуацію її розвитку. Неготовність дитини
до шкільного навчання
зазвичай виявляється із
запізненням і через
факти невстигання, шкільні
неврози, підвищений рівень неспокою. Іноді ці негативні
явища пом’якшуються до
кінця другого року
навчання, але часто зберігаються
і надовго закріплюються.
Щоб дитина
добре вчилася в
школі в неї
повинні бути добре
розвинені ті функції
і системи організму, які з
початком навчання зазнають
підвищених навантажень.
Насамперед, це стосується нервової
системи. Дитина повинна вміти
стримувати свою рухову
активність, адже їй буде
важко висидіти шкільний урок, уважно
сприймаючи те, що говорить
учитель, опанувати читання та
письмо.
Для опанування
письмом, малюванням,
необхідно розвивати дрібні
м’язи рук і
формувати моторні навички. Ще
однією умовою успішного
навчання в школі
є розвинене мовлення, уміння чітко
висловлювати свою думку
і правильно вимовляти
звуки.
Велику увагу
слід приділяти розвитку
пізнавальним процесам, зокрема: Мислення-дитина повинна
визначати послідовність подій, складати розрізану
картину з 9-10
частин; знаходити та пояснювати
невідповідності на малюнках.
Увага-дитина
виконує завдання, не відволікаючись упродовж 15
хвилин; знаходить 5-6 розбіжностей
між предметами.
Пам'ять-дитина
запам’ятовує 8-10 малюнків, читає напам’ять
літературні твори, вірші, що містять
сюжетні картини.
Математичні здібності-дитина
називає числа в
прямому і зворотному
порядку, співвідносить цифру
і кількість предметів, складає і
розв’язує задачі на
одну дію додавання
і віднімання.
Отже,
готовність дитини до
шкільного навчання складається з
багатьох компонентів.
Недостатня сформованість якогось
із них не
може не позначитись
на її адаптації
до школи.
Немає коментарів:
Дописати коментар