вівторок, 15 листопада 2016 р.

Заняття з теми «Ефективне спілкування»

Заняття з теми «Ефективне спілкування»
Мета: розвивати навички ефективного спілкування
І Вступна частина
1. Привітання
2. Знайомство
ІІ. Основна частина
1.     Вправа «Спілкування у нашому житті» (мозковий штурм)
Мета: розкриття поняття «спілкування»; усвідомлення  значення спілкування у сучасному житті
(Учасники на плакаті «Спілкування у нашому житті» записують вислови)
 Обговорення

- Чи може людина у сучасному світі прожити без спілкування?
-  Чи завжди спілкування  сприяє ефективній взаємодії між людьми?
2. Вправа  Якості та вміння, важливі для ефективної взаємодії
Мета: зясувати уявлення членів групи про важливі якості і вміння , необхідні для ефективного спілкування
(Учасники складають список якостей і вмінь, які, на його думку, необхідні для ефективного спілкування. Потім перелік узагальнюється і складається загальний список групи).
3. Інформаційне повідомлення «Я-послання»
Мета: ознайомлення учасників з прийомами ефективного спілкування
Кожна людина може внести зміни у наше спілкування, змінюючи слова, які використовує кожного дня під час бесіди. Коли ми спілкуємося один із одним , особливо, коли ми переживаємо різні емоції ( гнів, образу, сум тощо), наша перша реакція – звинуватити когось. Ми це робимо так:
« Ти завжди…», або «Ти ніколи…», «Це твоя провина…»
Коли ми промовляємо такі фрази, то ставимо людину в незручне становище, звинувачуємо її і вона починає захищатися.
Обговорення
Приходилося вам  чути такі слова на свою адресу?
-         Що відчували у такий момент?
-         Що говорили у відповідь?
-         Чи ефективна така стратегія спілкування?
Таким чином, спілкування, яке складається із «Ти-послання», можна назвати неефективним. Його краще замінити на «Я- послання».
«Я-послання» говорить про те, що беру на себе відповідальність за свої почуття, замість того, щоб звинувачувати когось. Це полегшує наші стосунки, тому що співбесіднику не треба захищатися.
Схема «Я-послання»
Я відчуваю _________, коли_____________________.
Мені потрібно _____________, тому що___________________
1.     Психологічний практикум «Я-послання»
Мета:  розвиток умінь і навичок використання прийому «Я-повідомлення»
1.(Учасники отримують картки з прикладами «Ти-повідомлень». І трансформують його у «Я-повідомлення»
Картка1. Ти-послання : «Ти постійно мене перебиваєш»
Картка 2. Ти- послання:  «Ти мене завжди ображаєш»
Картка 3  Ти- послання: «Він мене смішить».
2. Завдання «Склади «Ти- повідомлення і «Я-повідомлення у таких ситуаціях:
1. Ти отримав погану оцінку з математики, тому що не зрозумів матеріалу, а мама вважає, що ти просто лінивий.
2.  Твій молодший брат постійно розкидає свої речі по кімнаті, тобі доводиться прибирати за ним. Тобі хотілося б, щоб твій брат став охайнішим і сам прибирав за собою.
3. Ти гніваєшся на свого сусіда по парті, вчора ви домовилися, що принесете по два підручники на сьогодні, але він забув. Через це ви були без підручника на математиці, а зараз треба читати уривок з літератури, а книжки немає.

4. Твій знайомий має звичку постійно тебе штовхати, коли до тебе звертається – тобі це набридло, до того ж у тебе болить плече.

5. На уроці фізкультури ви грали два на два в настільний теніс у парі з товаришем. Ваш товариш відбивав усі подачі, навіть коли м’ячик летів на вашу сторону – ніби він грав сам. Вас це дуже образило, адже ви домовилися грати як партнери

4.Вправа «Світлофор» (Інформаційне повідомлення)

Мета: ознайомити з  алгоритмом саморегуляції в складній ситуації спілкування
Уявіть собі світлофор. На кожен його сигнал ми будемо робити один крок.
Червоний колір.   Крок 1.
Зупинись, перш ніж щось говорити! Подумай, що ти відчуваєш і чому?
Жовтий колір. Крок 2.
Постав себе на місце іншої людини. Подумай, що може вона відчувати і чому?
Зелений колір.  Крок 3.
Сформулюйте у своїй свідомості «Я-послання» і проговоріть його, використовуючи спокійну інтонацію.
ІІІ.Заключна частина
1. Зворотній зв’язок Вправа «Пам’ятка «Як ефективно спілкуватися» (учні готують пам’ятку і знайомлять з нею)
2. Прощання.





Немає коментарів:

Дописати коментар